Who we are: Samsonite is the worldwide leader in superior travel bags, luggage, and accessories combining notable style with the latest design technology and the utmost attention to quality and durability.
For more than 100 years, Samsonite has leveraged its rich heritage to create unparalleled products that fulfill the travel lifestyle needs of conscious movers everywhere.
With a portfolio of brands including Samsonite, Tumi, American Tourister, High Sierra, Gregory, eBags, Hartmann, and Lipault Paris, our products are sold in over 100 countries in North America, Asia, Europe and Latin America through our company-operated retail store, websites and a variety of retail partners.
Principales funciones y tareas: Efectuar apertura y cierre de tienda, según horarios y programación entregada por Jefatura directa, para asegurar el cumplimiento otorgado por Gerencia General y/o Mall.
Registrar asistencia en la plataforma de control.
Realizar apertura y cierre de tiendas, cumpliendo con los protocolos y horarios estipulados.
Realizar registros diarios de asistencias, según legislación vigente.
Realizar preparación de la sala de ventas para recibir al público diariamente.
Efectuar limpieza de la sala ventas, bodegas y vitrina.
Realizar reposición de productos faltantes, respetando los procedimientos de exhibición y orden establecidos.
Revisar los precios de los productos y POP, según promociones vigentes.
Responsable de realizar la venta de los productos disponibles en sala, con el objetivo de lograr las metas establecidas.
Realizar asesoría de ventas, aplicando el protocolo de atención Samsonite, motivando a los compradores, a convertirse en clientes con compras que se adapten a sus necesidades.
Ejecutar cierre de ventas en POS, ingresando los datos de los clientes al programa de beneficios.
Realizar apertura, cuadraturas y cierre de caja diaria, según procedimientos establecidos por área créditos y cobranzas.
Hacer depósitos diarios de recaudación en la entidad financiera asignada.
Realizar recepción de cambios de artículos para envío a servicio técnico.
Realizar recepción de mercadería para asegurar la mantención de stock de productos en tienda.
Realizar recepción de mercadería, verificando detalladamente los productos y la correcta codificación, contrastándolo con la guía de despacho.
Ingresar las guías de despacho al sistema POS, e informar no conformidades en caso de diferencias de mercadería, según procedimientos establecidos.
Poner sensores y/o piochas con alarma todos los productos recepcionados que pasan a sala de venta.
Revisar que los productos estén con los precios y correcta codificación.
Ordenar productos en bodega, según lo estipulado por jefatura.
Realizar inventarios cíclicos y generales según asignación de jefatura.
Otras funciones inherentes al puesto de trabajo asignadas por la Gerencia General.
Why you'll love working here: - Our employees matter.
As a people-focused business, we work hard to provide meaningful rewards and development opportunities for our employees, recognizing performance, and creating a supportive working environment for them, wherever they are based.
- Vibrant culture.
We are committed to a diverse and rich culture, welcoming people from all walks of life.
Our long-standing commitment to diversity and inclusion empowers us to bring our authentic selves and unique differences to work every day.
- Socially responsible.
We want to minimize our products' impact on the environment and help create positive journeys worldwide.
We do this by creating the best products using the most sustainable and innovative materials, methods, and models.
What we value: At Samsonite, we do more than create the bags that move with our consumer, we inspire and celebrate the moments that move them.
We believe we have a responsibility to the world in how we operate, the products we sell, the communities where we live and work, and how we treat the people we employ.
We're as diverse as travel itself, and like travel, your journey with Samsonite presents the opportunity to be a part of something bigger and explore your passions.
This is why we offer various paths for professionals and celebrate the knowledge and skills they bring to our team.
We are committed to a respectful workplace that allows our team members to bring their best selves to the workplace daily.
Samsonite is an equal opportunity employer and is committed to promoting and maintaining a work environment in which all applicants, associates, customers, and other individuals are treated with dignity and respect free from unlawful harassment, discrimination, or retaliation.
#J-18808-Ljbffr